Český jazyk a literatura |
Ovládá tvorbu jazykových projevů v jednoduchých komunikačních žánrech.
Rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché.
Uvádí základní literární žánry a představitele středověké literatury |
vybraný komun. žánr - líčení
graf věty jednoduché, interpunkce VJ
kronika, legenda, satira |
práce s textem, personifikace, metafora, přirovnání - tvorba vlastního textu
řečnická cvičení |
Anglický jazyk |
Žák adekvátně reaguje v běžných formálních i neformálních situacích. |
• zapojování se pomocí frází a vět do krátkého, jasně strukturovaného rozhovoru, který se týká jeho samotného, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života, je-li mu partner v komunikaci ochoten v případě nutnosti pomoci |
přírodní katastrofy - Unit 3 |
Španělský jazyk |
zapojí se do jednoduchých rozhovorů
rozumí jednoduchým pokynům a otázkám učitele, které jsou pronášeny pomalu a s pečlivou výslovností, a reaguje na ně |
- rozhovory na téma Animales
- Animales |
otázky - kde žije, co jí, kolik měří atd.
tvorba vět, kresba podle vzoru, překlad jednoduchého textu |
Německý jazyk |
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Rozumí krátkému jednoduchému textu zejména, pokud má k dispozici vizuální oporu. |
tvorba písemných odpovědí na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých vět a slovních spojení
porozumění významu slov a slovních spojení za využití obrazové podpory |
Gramatika:
Podstatná jména ve třetím pádu.
Vybraná nepravidelná slovesa
Téma: In der Schule, Essen und Trinken |
Matematicko fyzikální základ |
řeší aplikační úlohy na procenta
aplikuje poznatky o otáčivých účincích síly při řešení praktických problémů
řeší polohové a nepolohové konstrukční úlohy |
procento; příklady a slovní úlohy s procenty;
moment síly
osa úsečky a osa úhlu; zavedení pojmů výška a těžnice; kružnice trojúhelníku opsaná a vepsaná |
|
Člověk a společnost |
Vymezí význam husitské tradice pro český politický a kulturní život. Vysvětlí myšlenky žádající reformu církve včetně reakce církve na tyto požadavky.
Rozpozná netolerantní, rasistické, xenofobní a extremistické projevy v současném světě (PT: Multikulturní výchova - kulturní diference jako obohacující prvek. ) - Analyzuje a aplikuje empatii v kolektivu (ročníkový projekt, spolupráce). |
husitství snahy a reformu římskokatolické církve a postoj církve k nim
aktuální situace - Ukrajina |
Václav IV., Jan Hus, husitská revoluce
práce s příběhy uprchlíků, využití knihy Erik
zhodnocení lyžařského výcviku - další část projektu Agent 005- spolupráce - záznam do sešitu |
Estetická výchova |
K výtvarnému vyjádření využívá samostatně pestré množství výtvarných prostředků.
Realizuje na základě svých schopností a dovedností písně a skladby různých hudebních stylů a žánrů. |
Kresba, malba a další výtvarné techniky
Hudební styly a žánry 20. a 21. st.; tvorba vlastní písně |
|
Tělesná výchova |
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti. |
turistika a sporty v přírodě, doplňkové sporty, basketbalová průprava |
V tomto období se žáci 7. ročníku účastní lyžařsko-snowboardového kurzu. |
Člověk a příroda |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů - bezobratlí.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních skupin - bezobratlí. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (bezobratlí) - ploštěnci, hlísti
rozeznání a zařazení běžných druhů do skupin (bezobratlí) - ploštěnci, hlísti |
test - žahavci |